بالفيديو..سرقة مول مصر بالتفاصيل

مشاهدة
أخر تحديث : الأربعاء 3 يناير 2018 - 3:28 مساءً
بالفيديو..سرقة مول مصر بالتفاصيل

تعرض “مول مصر” الواقع بمدينة السادس من أكتوبر للسرقة ليلة رأس السنة حيثاقتحم العشرات المركز التجاري مستغلين الزحام الشديد، وتم سرقة بعض محتوياته، وسط فوضى عارمة وغياب أمنى مما أغضب المواطنين واثار استنكارهم.

 ذكرت أحدى شهود واقعة السرقة على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك” تفاصيل سرقة المول.

وكتب: “سرقه مول مصر في ليلة راس السنة.. المول لأول مره يبقي زحمة من ساعة افتتاحه السنة اللي فاتت وموضوع السرقة بدأ بالزرع اللي موجود في ممرات المول وبعدين ناس بدأت تمد إيديها في الأكشاك اللي موجودة دي وتاخد من الحاجات المتغطية وعشان الدنيا تبوظ اكتر بدأ يقولوا لبعض دي هدايا بمناسبة السنه الجديدة والناس كلها هجمت تاخد اللي تقدر عليه وحاجات كتير جدا اتكسرت”.

وتابع: “من وسط كل ده كان في ناس واقفه تتفرج وناس بتسرق وأمن المول كان غايب تماماً لمدة ١٠ دقايق كان كل حاجة في المكان ده اتسرقت.. المكان الوحيد اللي متسرقش هو اللي أنا كنت واقفة جواه كأني صاحب الحاجة أنا وواحد زميلي ولما الأمن وصل طبعا مكنش في أي حاجه يعملوها.. سلمناهم الفيديو ده وفيديوهات تانية وكالعادة مفيش حاجة حصلت وربنا يعوض على أصحاب الحاجات اللي اتسرقت”.

يذكر أن مول مصر هو  مركز تجاري تابع لمجموعة “الفطيم” يقع بمدينة السادس من أكتوبر، افتتح في مارس 2017، على مساحة 165000 متر مربع، بتكلفةبلغت حوالي722 مليون دولار.

رابط مختصر Share

اتـرك تـعـلـيـق 0 تـعـلـيـقـات

* الإسم
* البريد الألكتروني
* حقل مطلوب

البريد الالكتروني لن يتم نشره في الموقع

شروط النشر:

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

ان كل ما يندرج ضمن تعليقات القرّاء لا يعبّر بأي شكل من الأشكال عن آراء اسرة شبكة صدي بورسعيد الإخبارية الالكترونية وهي تلزم بمضمونها كاتبها حصرياً.